Mi az a landing oldal
Landing oldalnak, vagy másnéven érkezési oldalnak (az angol szakzsargonban gyakran találkozhatunk a "landing page" kifejezéssel) nevezzük azt az aloldalt egy weboldalon, amely azzal a céllal készült, hogy olyan látogatókat fogadjunk, akik valamilyen hirdetési kampányon keresztül érkeznek a weblapra. Az optimális landing oldal úgy van kialakítva, hogy a látogató jobban megismerje azt a terméket/szolgáltatást, amit a hirdetésben látott, és ún. call to action elemekkel arra késztessük, hogy ajánlatot kérjen, vásároljon, vagy szimplán felvegye velünk a kapcsolatot.
Ha szeretnél a jövőben, vagy esetleg már futtatsz Google Ads-, Facebook-, vagy egyéb kampányokat akkor jó eséllyel szükséged lesz hirdetésenként egy landing oldalra. Az online hirdetéseken túl amennyiben rendelkezel hírlevél feliratkozókkal, akkor akár az olvasóknak is érdemes készíteni ilyen érkezési oldalt.
A landing oldalak egyszerű, mégis látványos felépítésű weboldalak, melyek arra hivatottak, hogy a látogatót valamilyen interakcióra késztessék.
Landing oldala lehet akár egy szolgáltatásnak, terméknek, eseménynek, és gyakorlatilag bárminek, amit el tudunk adni a látogatónak az érkezési oldal segítségével.
Mire lehet jó még egy landing oldal?
A landing oldalak alkalmazásának másik nagy előnye, hogy jóval hatékonyabban tudod mérni a kampányaid teljesítményét és azt is, hogy vállalkozásod célközönsége mire, hogy reagál. Bevett szokás az online világban, hogy egy-egy landing page-ből különféle variánsokat tudsz készíteni: például ugyanazt a szolgáltatást vagy terméket meghirdetheted más és más címmel, képekkel, vagy tartalommal is. Több verzió esetén tudod tesztelni, hogy melyik teljesít a legjobban a célközönségednél.
Nagy általánosságban elmondható, hogy azoknál a látogatóknál működik jobban egy ilyen landing oldal, akik esetleg már találkoztak a weblappal, a brandeddel, tehát korábban volt már valamilyen előzetes interakció.
7 aranyszabály, amit követnie kell minden landing oldalnak
A landing oldal készítése során vannak irányelvek, amiket fontos betartani:
- lineáris legyen a felépítése, vezesse a szemet a landing oldal elejétől a végéig
- nem érdemes navigációt elhelyezni, hogy az érdeklődő ne tudjon elnavigálni más aloldalra
- a vállalkozás arculati elemeit használjuk fel a webdesign kialakításakor
- ne sajnáljuk belőlük a bizalomépítő elemeket (pl: garanciák, ajánlások, tanúsítványok, ügyfelek által írt vélemények, előnyök, stb.)
- legalább 1 CTA (azaz “call to action”) elemet tartalmazzon, ami cselekvésre ösztönzi a látogatót
- legyen egyértelmű, hogy mi is az ajánlat, és hogy az érdeklődőnek mit kell tennie, ha elnyerte a tetszését
- a konverziómérés legyen bekalibrálva, hogy a hirdetés futtatásával párhuzamosan lássuk a kampány teljesítményét
Amennyiben eddig még nem készült landing oldal cégednek, de úgy ítélted meg a fentiek alapján, hogy szükséged lehet rá, keress minket bizalommal!