Az üzleti világban mára a digitális jelenlét elengedhetetlenné vált a vállalkozások számára független attól, hogy egyéni vállalkozóról beszélünk, vagy egy nagyobb cégről. Egy jól megtervezett és hatékony céges honlap kulcsfontosságú eszköze az online jelenlétnek, és magának a vállalkozás sikerességének.
Az általunk fejlesztett rendszer, a WebOrigin a legmodernebb megoldásokat nyújta a webes világ aktuális trendjei tekintetében.
4 ok amiért ma már elengedhetetlen, hogy egy cégnek profil weboldala legyen
- Erősíti az online jelenlétet: A céges weboldal lehetőséget nyújt a vállalkozásnak arra, hogy online jelen legyenek és elérhető legyen a potenciális ügyfelek és partnerek számára. Az emberek ma már szegmenstől független szinte minden információt az interneten keresnek első körben, egy jól kialakított weboldal pedig lehetővé teszi, hogy a vállalkozás ne csak megtalálható legyen a digitális térben, hanem a weblapon könnyen megtalálják azt, amire szükségük van.
- Üzleti hitelesség és megbízhatóság: Egy professzionális megjelenésű céges weboldal egyértelműen növeli a vállalkozás hitelességét és megbízhatóságát. Elmondható általánosságban, hogy az emberek általában nagyobb bizalmat és elkötelezettséget éreznek az olyan vállalkozások iránt, amelyeknek esztétikailag kifinomult, gyors, és felhasználóbarát weboldaluk van.
- Információ és kommunikáció: A céges weboldal lehetőséget nyújt a vállalkozásnak arra, hogy részletes információkat nyújtson a termékeiről/szolgáltatásairól, árairól, üzleti információiról stb. Ne feledkezzünk meg arról se, hogy a honlap segítségével a potenciális ügyfél könnyen felveheti a kapcsolatot a céggel akár egy ajánlatkérő vagy kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül, akár az ügyfélszolgálati elérhetőségek révén.
- Marketing és üzleti növekedés: a vállalkozói weblap egy megfelelően kivitelezett weboldal esetén hatékony marketingeszközként is szolgál. Az online hirdetések, a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás (SEO) révén a weboldal segít abban, hogy új ügyfelekre tegyen szert az adott cég, ezáltal exponenciálisan támogatja az üzleti növekedést.
A céges weboldal készítésének lépései:
- Célkitűzések, célcsoport meghatározása: Mielőtt még bárki nekiállna a céges weboldal lefejlesztésének, kulcsfontosságú meghatározni, hogy mi a weblap célja, illetve pontosan ki is a célközönség. Milyen információkat szeretne közvetíteni az új látogatóknak? Ismerd meg a célközönséged és igényeit annak érdekében, hogy a weboldalon azokat az információkat helyezzük előtérbe, amiért a látogatók nagy százaléka felkeresi céged honlapját.
- Tartalom tervezése: Lehet bármilyen kitűnő egy weboldal esztétikailag, ha nem azt a tartalmat kapja a látogató, amit várt. Még a grafikai munkálatok megkezdése előtt érdemes készíteni egy tartalomstratégiát, amely meghatározza, milyen típusú információkat és tartalmakat szeretnénk megosztani a céges weblapon.
- Webdesign (UX design) és felhasználói élmény: Miután sikeresen felmértük a célközönséget, és körvonalazódott, hogy milyen tartalmakat szeretnénk a weblapon prezentálni, csak akkor érdemes nekilátni a grafikai tervezésnek, azaz a webdesign elkészítésének. Amennyiben korábban már átesett a vállalkozásod logó- és arculattervezésen és nem szeretnél változtatni rajta, ezt tudatni kell a designterv megalkotójával, hisz ez alapján fogja tudni, hogy tipográfia/színvilág terén milyen irányba induljon el.
- Fejlesztés és programozás: Ezután következik a grafikai tervek “életre keltése”, azaz a céges weboldal fejlesztése és programozása. Ebben a fázisban partnerünk minden esetben kap hozzáférést egy linken keresztül a fejlesztői környezethez, ahol nyomon tudja követni hogy áll a weboldala.
- Keresőoptimalizálási konfigurációk (SEO), online marketing: A weboldal keresőoptimalizálása elengedhetetlen ahhoz, hogy megtalálható legyen a Google-ben, vagy bármelyik keresőmotorban. Amennyiben van igény rá partnerünk részéről, még a weboldal átadása előtt biztosítunk egy összetett online marketing tanácsadást, ahol nem csak a keresőoptimalizálásra fókuszálunk, hanem arra is, hogy az adott szakterület esetén milyen csatornákon érdemes aktívan jelen lenni, akár hirdetni. Fontos megemlíteni, hogy a WebOrigin rendszer önmagában számos olyan beállítást foglal magában és kínál, amelyek előfeltételei a sikeres keresőoptimalizálásnak.
- Tesztelés és karbantartás: Miután a fejlesztői környezetben elkészült a weboldal, átnézzük, hogy minden funkció rendeltetésszerűen működik, és ügyfelünket is megkérjük hogy tegyen hasonlóképpen. Amennyiben egyikőnk se találkozott hiányossággal, vagy bármilyen rendellenességgel, és ügyfelünk is elégedett a végeredménnyel, a weboldalt élesítjük a végleges domain alá. A WebOrigin a Wordpress és egyéb hasonló nyíltforráskódú rendszerekkel ellentétben nem igényel frissítést az átadást követő legalább 3-4 évben!
Miért nem érdemes az ingyenes vagy rendkívül olcsó webes megoldásokat választani?
Mint azt már fentebb is kifejtettük, az online jelenlét és a digitális marketing meghatározó szerepet játszik a mai üzleti világban. A megfelelő tervezés és kivitelezés révén egy céges weboldal hatékony eszközzé, illetve kiváló befektetéssé válhat az üzleti siker elérésében. Ha viszont a “csak legyen egy honlapom, mindegy hogy milyen" mentalitással készíted el a weboldalad egy ingyenes weboldal készítő applikáció, vagy a piacon egyik legalacsonyabb árat nyújtó vállalkozóval, az sajnos jó eséllyel azt eredményezi, mint mikor egy versenyző a leglassabb autóval a rajtrács végéről kezd neki a versenynek.
Amennyiben egy megfelelő szakember (vagy gárda) mellett teszed le a voksod, lehet hogy rövid távon mélyebbre kell nyúlj a zsebedben, de az esetek nagyon nagy százalékában már az első évben megtérülhet a befektetés.
Az általunk készített weboldalak, és maga a WebOrigin rendszer biztosítja, hogy leendő weblapod az elkövetkezendő legalább 4-5 évben naprakész legyen, ami a webes trendeket illeti.